[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Oczywiście, myusername oraz mypassword możesz zmienić na coś trudniejszego do odgadnięcia!3.Następnie wpisz kod otwierający połączenie z bazą danych:// Attempt to connect to MySQL server$link = @mysql_connect($dbHost, $dbUser, $dbPass);// If the connection was unsuccessful.if (!$link){// Report error to Flash and exitprint "&result=Fail";print "&errorMsg=".urlencode("Could not connect to server");exit;}// Attempt to connect to MySQL server$link = @mysql_connect($dbHost, $dbUser, $dbPass);// If the connection was unsuccessful.if (!$link){// Report error to Flash and exitprint "&result=Fail";print "&errorMsg=".urlencode("Could not connect to database");exit;}Z pewnością rozpoznajesz główne elementy powyższego kodu, gdyż spotykamy się z nimi już odpoczątku bieżącego rozdziału.Mówiąc najogólniej, ten fragment odpowiedzialny jest za otwarciepołączenia i wyselekcjonowanie żądanej bazy danych, a w razie niepowodzenia, za wygenerowaniekomunikatu o błędzie.4.Jeszcze raz pobierz unixowy znacznik czasu, za pomocą funkcji time.Będzie on przechowywany wbazie danych, a podczas kolejnego otwarcia wiadomości, ulegnie on przekonwertowaniu do postacidaty jej wysłania.// Fetch the current time$posted = time();5.Następnym zadaniem jest budowa zapytania SQL, wstawiającego wiadomość do bazy danych.Podobnezapytanie tworzyliśmy już wcześniej, w tym rozdziale, a więc jeśli nie pamiętasz pewnych szczegółów,po prostu przerzuć kilka kartek w tył.// Build Query$query = "INSERT INTO news (title, author, body, posted)VALUES('$newsTitle', '$newsAuthor', '$newsBody', $posted)";6.Wykonanie zapytania nastąpi poprzez wywołanie funkcji mysql_query, a wynik zostaniezachowany w zmiennej $result.// Execute Query$result = @mysql_query($query);7.Na koniec, sprawdzona wartość zachowana w $result i na jej podstawie, do Flasha trafi odpowiednikomunikat, informujący o powodzeniu lub niepowodzeniu.Zakończenie skryptu poprzedzone będziezamknięciem połączenia z serwerem MySQL.// If query was successfulif ($result){// Report success back to Flash movieprint "&result=Okay";18 }else{// Otherwise, tell Flash we stuffed upprint "&result=Fail";print "&errorMsg=".urlencode("Couldn't add news item");}// Close the connectionmysql_close($link);?>Zbudowany właśnie system można wyposażyć w dodatkowe funkcje, ale tym powinniśmy zająć się jużsamodzielnie, korzystając z wiedzy zdobytej w niniejszym rozdziale.Najbardziej znaczącymi elementami, którymi należałoby się zająć, są:" Możliwość edycji istniejących wiadomości." Możliwość usuwania wiadomości." Fakt jednoczesnego ładowania wszystkich wiadomości.Wyposażeni w umiejętności opanowane w tym rozdziale, powinniśmy być przygotowani do próby doposażenianaszego systemu w powyższe funkcje.Ci, którzy jednak nie poradzą sobie z tym zadaniem, pełną iudokumentowaną wersję znajdą na witrynie www.phpforflash.com.PodsumowanieGdy spojrzymy w tył, na skrypt rejestracyjny, którym zajmowaliśmy się w Rozdziale 1., zdamy sobie sprawę,jak wiele wiedzy przyswoiliśmy na przestrzeni kilku ostatnich rozdziałów i jak wiele nauczyliśmy się w ciągulektury całej książki.W kończącym się rozdziale wykorzystaliśmy język SQL i łącząc go z PHP i Flashem, zbudowaliśmy bardzoprzydatną aplikację.Mówiliśmy tu również o tym jak:" Komunikować się z MySQL za pośrednictwem skryptów PHP." Tworzyć i uaktualniać bazy danych oraz tablice." Uruchamiać zapytania SQL poprzez skrypty PHP i tą drogą pobierać dane z tablic.Na koniec, spędziliśmy sporo czasu, budując nasz system obsługi archiwum wiadomości, wykorzystując przytym najistotniejsze techniki, poznane w ciągu lektury książki.W kilku ostatnich rozdziałach, połączymy wszystkie poznane elementy, tworząc bardzo praktyczne aplikacje.Koniec z teorią.Zajmiemy się teraz użytecznymi skryptami wielokrotnego użytku, które można adaptować iimplementować na własnych witrynach.Nie wiem jak Wy, ale ja zrobię sobie teraz przerwę na butelkę ED Coli.19 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • czarkowski.pev.pl
  •